This is the steam tee that admits the steam to the cylinders. In ERIC the steam pipe pass through between fames. This time I rout the pipe through smoke tube from the cab to smoke box expecting some sort of super-heating. So the connection point of the tee and steam pipe will be in the smoke box.

これはシリンダーへ蒸気を給気するT型ジョイント。ERICでは給気管は運転室からフレーム内を通りこれにつながっていた。今回は給気菅は煙管の中を通し少しは加熱しようと思う。まあ、この程度でどのくらい加熱の効果があるか疑問であるが無いよりマシであろう。そのため給気管との接続は煙室内となる。煙室まで届くように給気管接続部を延長した。

Steam admits to valve chests from the tee via steam pipes, 3mm copper tube. The steam nut tighten the tube to the tee.

T型ジョイントからシリンダーへの給気は3mmの銅パイプ。”Steam Nut"とあるのはこのパイプをT型ジョイントに締め付けるためのもの。

ERICの場合、ガス焚きだったので、排気で通風を図る必要はなかった。そのため煙室の気密性も排気ノズルも必要なかった。今回は石炭焚きのため両方共絶対に必要である。排気管は上に延長し、ノズルのネジ部で煙室を締め付ける構造とした。排気管の上部は強気通風を得るために潰して出口面積を狭める必要がある。

"Exhaust Pipe"とあるのはシリンダーと排気用T型ジョイントを結ぶためのもの。 ERICにおけるこれの作り方はこちら参照。

ERIC is a gas fired loco and it is not necessary to have forced draft by exhaust. This time the loco is coal-fired and having a forced draft is essential. The exhaust pipe has to be extended. The exhaust nozzle will tighten the fire box to the frame. The nozzle will be squashed at the end to have strong draft.

Exhaust pipes will connect the tee to valve chests. See this page for the same parts of ERIC.

これにともなって、煙室サドルの設計がかなり変更になった。貫通穴が二個になり気密性を保つため穴径も小さくなった。ERICにおけるこれの作り方はこちら参照。

According to the changes the design of the smoke box saddle was changed considerably. Two through holes are provided for admission and exhaust and the diameters are smaller to keep air-tightness.
See this page for the same parts of ERIC.

サドルの凹部を削ろためのヤトイである。

This is the fixture to cut concave part of the saddle.


 

 
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