I cut grooves to mate pedestal on the axle boxes. A mandrel was fixed on the vice. The axle boxes were mounted on the mandrel and turned to cut both sides. With this arrangement the axle hole would be on the centre of the box.

軸箱のつばの部分を削る。左右が軸に対して均等にならなければならないのでヤトイをこのようにセットし軸箱を回転させて削ることにする。

Axle box was mounted on the mandrel and set at right angle with help of a square.

軸箱をヤトイに取り付けスコヤで直角を出す。

Cutting a groove. After this the box was turned by 180 degrees to cut other groove.

ツバの溝部分を削る。このあと軸箱を180°回して同様に反対側の溝を削る。これで軸箱は軸に対して対称に削れる。

The vice with mandrel was twisted by 2 degrees.

次にヤトイをバイスと一緒に2°ずらす。

The flanges were cut in a sort of chevron to cope with axle twisting.

軸のねじれに対応するため、つばの両側を薄くする。

Chevroned flange.

更に逆に角度をつけて反対側を削ればつばがかすかな山形になる。

The boxes were moved to lathe and cut circle part that would touch to the crank.

旋盤に移してクランクの当たる部分を円に削る。

Finished axle boxes.

これで軸箱は完成。


 

 
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