Mostly finished cranks. Scratches were cleaned out by #240 sandpaper.

ほぼ出来上がったクランクは表面の傷を240番のサンドペーパー消しておく。

Cranks were polished by Scotchbrite on a drill press.

ボール盤で回しながら正面をスコッチブライトで磨く。

Sides of cranks were polished by sanding rubber on rotary tool.

側面はロータリーツール+ゴムヤスリで磨く。

Concentric hairlines are beautiful.

同心円のヘアラインが良い感じ。

Crank pins were fixed to the cranks by Loctite 638.

クランクピンをロックタイト638で接着。

Crank pins for the third axle are long. So I fixed them with mill to keep right angle

第三動輪のピンは長いので傾いてつかないようにフライスにピンをくわえて直角を出しながら接着。

Axles were made from 6mm SUS303 rods as ERIC. The diameter was turned to tight fit gauging with cranks.

車軸を作る。ERICのときと同様にΦ6のSUS303より削る。クランクに硬嵌めになるようにクランク嵌合部は現物合わせで削る。

Centre holes were made for quartering jig.

クォータリング治具用のセンター穴を開ける。

I made the centre holes large enough to ease attaching the quartering jig. I prefer good workability to appearance.

センター穴は治具への装着しやすさを考えて大きめにしている。外観より作業性優先。

Finished axles.

出来上がった車軸。

Matching numbers were marked on the grooves for grab screw. Inside grooves are for 32mm gauge, but may not be used at all since the wheels of the tender do not have gauge changing capability.

車輪のイモネジ固定部に合わせたクランクの番号を打っておく。この部分は32mmゲージ用だがテンダーが簡単に改軌できないので使うことはないだろう。


 

 
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