When I cut out this angle by a slotting saw, the angle warped so much.

これをアングルに切り出すと予想していたことではあるが盛大に曲がってしまった。

The word was straightened.

まっすぐに直す。

On the next lot I cut out the angle from both sides.

曲がったのは片側から切ったせいだろうと思い、両側から少しづつ切ってみた。

Cutting from both sides was really worked fine. Virtually no warp and no burs were made.

これは正解であった。ほとんど曲がらずに切れた。しかもバリが殆ど出なかった。

Axles were installed with horn stays. I wanted to install axle assemble after quartering, but found if the cranks were installed there was no space left to install the horn stays.

車軸、車輪を軸箱控えとともに組み立ててみる。本当はクランクまで全部組んでから台枠に組み込みたかったんだがクランクがつくと軸箱控えを取り付けられない。ドジである。

Cranks were installed and quartered. The quartering was easy and accurate with the quartering jig. Fix one crank tightly and other side slightly loose. Rock the axle assemble in the jig back and forth a couple of times to set the right angle.

クランクを取り付けクォータリング。治具があるので簡単、正確だ。片側を固定し、反対側を少しゆるめに締めて、治具の中で車軸を2〜3回前後に回せばきっちり90°が出る。

Installed and quartered cranks.

クランク取り付け完了。


 

 
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