I made an experiment with my smallest centre drill (provably 0.7mm or so) and enlarged the hole to 1mm.

そこでちょっと実験。手持ちの一番細いセンター・ドリル(多分Φ0.7)で開けてΦ1に拡大してみた。

Right: faulty hole.
Left: the hole with above method.
Large burrs were produced, but the hole was nicely centred.

右がずれちゃったやつ。左が上の方法で開けたやつ。盛大にばりが出ているがちゃんと中心に開いている。

I rechecked my stock of drills and found 1mm centre drill. I drilled holes with this to halfway and penetrated it with 1mm twist drill.

ストックを探したらΦ1のセンター・ドリルがあったのでそれで途中まで開けあとは通常のドリルに替えて貫通した。綺麗に開いた。

I removed the burrs with spotting drill as much as possible and completely removed them by turning the work with a very fine file. Removing burrs is important to prevent wear of valve bodies and smooth operation.

スポッティング・ドリルでバリをできるだけ取り、旋盤で回しながら油目のヤスリでバリを完全に取る。バリが残ってると弁体が減ってしまうし、スムーズに動かない。

Connecting parts to operation rod were made from 3mm brass rod and bonded to the valve rod with Loctite. The angle of holes must be in 90 degrees. They were positioned by help of pieces of brass rod.

操作桿嵌合部をφ3の真鍮棒から作り接着。弁棒の穴と操作桿は90°は穴に真鍮棒をさして行う。

The valve rod was installed. This shows the valves closed. The tightness between body and rod cannot be so good, but may be sealed reasonably well with steam oil. Anyway small leakage may look nice while operation.

弁棒を弁体に貫通させEリングでとめる。これは弁、閉の状態。当然、弁体、弁棒間の気密などいい加減だがスティーム・オイルでそこそこの気密性は保たれるはずだ。少しぐらい漏れても問題はなかろう。シリンダー周りからの蒸気漏れは走行中かえって良い感じになるであろう。

This shows valves open.

これが弁開状態。


 

 
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