この汽罐車の製作は技術的に未解決なものから始めることにする。電動給水ポンプは全く未知なのでこれの製作から始めることにした。いただきものの給水ポンプがダメだったのでポンプ本体を作ることにした。

I start making of loco from the parts that are not technically proven. So I selected electric water pump as a start. The pump I was presented was not good, I make new pump.

At first I made the inlet valve seat. This is the seat after seating. The seating was done before forming inlet nipple. Testing integrity of the seat with tongue sucking method is not easy. The result was the vacuum was kept more than 40 seconds with wet ball. It should be OK. The new valve seat is much cleaner than presented one.

入側の弁座をまず作った。シーティングの終わった弁座。実はシーティングはニップルを削りだす前に行った。テストは難しい。ボールを濡らした状態で舌ベロ吸引テストをしたが、40秒たっても全く真空は衰えなかった。OKであろう。いただきもののポンプの弁座と比べれば比較にならない程きれいなのがわかるであろう。この程度に仕上げないと無理である。

The nipple was formed after seating with a fixture.

シーティングの終わった弁座はヤトイにつけてニップルを削りだす。

Finished inlet valve seat.

完成した入側弁座。

I made the valve body and make a blind hole to accept plunger cylinder. At first make a flat part with 10mm slot drill.

ポンプ本体にプランジャー用のシリンダー取り付け穴を開けているところ。まずは10mm二枚刃エンドミルで平面を作る。長手方向の穴はすでに加工済み。

Blind hole was made with 7mm drill.

7mmのドリルで本体の半分まで穴を開ける。

The structure of the body is bit complicated as seen on the drawing.

図面でわかるように本体内の穴はかなりややこしい。

I made a right angle by inserting a piece of metal rectangle to drill a hole for outlet nipple.

シリンダー取り付け部の平面に角材を介してバイスにはさみ90°を出し、出側ニップル取り付け穴を開ける。


 

 
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