Concerning about flexible high pressure piping between the loco and tender, Mr. Gordon Watson, a club member, was kind enough to make a couple of sample fittings for me as shown. Thank you very much Gordon. Neoprene rubber tube is good for the purpose according to him. I ordered similar neoprene tube sent by Gordon from Amazon Japan.

テンダー、汽罐車簡のフレキシブル配管に関してはクラブメンバーのGordon Watson氏がサンプルを作って送ってきてくれた。Gordonありがとう。パイプはネオプレンゴムのを使うそうだ。同様のパイプはAmazonで見つけてオーダーした。

This is the details of the fittings. At the end of the copper tube an olive is soldered. The flexible tube is slid onto the copper tube and the brass fitting is screwed out onto the tube to hold the flexible tube tightly.

これがコネクタの詳細。銅パイプに出っ張りを付けて左の真鍮金物で抜けないように押さえる。

This shows connected flexible tube and fitting.

接続するとこうなる。

I decided to use Gordon's fittings. His parts are based on imperial. I need convert them to metric. So I cut the imperial tube as short as possible. I will attach metric piping to them. I made pipe bender roller for 1/8" copper tube.

せっかく作っていただいたのでコネクタ部品を使うことにした。インチサイズでできているので配管は短く切断。この先の配管はメトリックに変更する。なおパイプベンダーのローラーは1/8”用の物を作った。

High pressure piping on the tender.

テンダー側の配管。

Temporary piping for the loco.

汽罐車側の仮配管。

I tested the piping and pump using ERIC's boiler by feeding water by electric pump.

これをERICに組み込んでテストした。電動ポンプで水を送り込む。

The pump could feed the water up to 40psi the pressure the safety valve worked. Neoprene tube was intact without swelling. This system worked well with Goodall check valve. Now I am confident on the system.

無事40psi達成。ネオプレンチューブの膨らみもなかった。シリコンチューブ型のチェック弁で全く問題なし。これで十分実用に耐えるであろう。


 

 
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