I added beading at the edge of the body. I used 1.6mm half round brass wire and soldered it with 100W soldering iron. I think soldering iron is the best to apply soldering sparingly.

車体の上部には縁取りを施すことにした。1.6mmの半甲真鍮線を使用。100Wのハンダゴテで付けた。少量のハンダを流す必要のあるときはやはりハンダゴテが使いやすい。

The curved parts were bent after annealing. I worried it if it was bent nicely, but it was not hard at all.

カーブ部分は焼鈍して曲げた。うまく曲がるか心配だったが、結構綺麗に曲がった。

The beading finished.

縁取り取り付け完了。

Excessive solder was removed by scraping and polished by Scotchbrite.

余計なハンダをキサゲで取り、スコッチブライトで磨くととても綺麗になる。

The body and under structure were combined.

下回りと合体させてみた。

It looks OK. I used bit thicker materials and it is heavier than I thought, weighing 1.4kg. The load springs are deflected about 1mm. It is a coincident, but the strength of the springs is just for the purpose.

まあ、いいんじゃなかろうか。厚めの材料を使ったので結構重い。1.4kg。軸バネも1mmほど撓んでいる。バネ強度も偶然だがちょうどいいみたい。


 

 
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