I remade valve spindle with adjusting thread of M2. The connection holes on crosshead were changed to through hole. The holes were bit loose. So I lightly crimped the connection part of the spindle with a pair of side cutters.

そこで、バルブスピンドルは作りなおして調整ねじはM2としました。また、クロスヘッドの穴はバカ穴としました。ただし、穴がちょっと緩かったのでニッパーで傷をつけてきつくしてあります。

I silver-soldered the spindle and crosshead. For these kind of small parts, silver solder paste is ideal.

スピンドルとクロスヘッドは銀ロウ付けにします。このような小物の銀ロウ付けには練り銀ロウが使いやすいです。

Silver soldered by pencil torch.

マイクロトーチで銀ロウ付け。

After soldered, I checked the strength of joint in this way. Just kidding…..

銀ロウ付け後このようにこじって強度テスト。というのはうそです。

The spindle and crosshead were soldered bit out of right angle as this. So I corrected the angle as above. The joint was quite strong and did not have any problems.

このようにちょっと曲がってついてしまったので曲げなおしたのです。スピンドルを曲げなおしても接合部はびくともしません。

I removed the burrs at the end of the thread by a hand tool.

スピンドルのねじ部にバリができていたのでハンドバイトで取省きました。

Finished valve spindles after struggling.

やっと出来上がりました。こんな簡単なものに思いのほか時間がかかってしまった。

Valve nuts were made from 1.5mm brass plate.

バルブナットは1.5mmの真鍮板から作ります。

Finished valve chests and associated parts.

とりあえず出来上がったバルブチェスト。

I counter-bored the valve chest covers.

バルブチェストカバーには締め付けボルトの座繰りを入れました。

Mostly finished cylinder blocks.

これでシリンダーブロック周りは一応完成。


 

 
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