I made return cranks. The text book specified brass as material, but I changed it to mild steel, because mild steel looked better and much stronger. I cut necessary holes.

Failure

Inside of reamed holes was torn off. It seemed the speed of the mill was too high.

リターンクランクを作ります。教科書では真鍮を使うことになってますが強度と見栄えを考えて軟鋼とします。まず必要な穴をフライス盤のテーブル目盛で位置出しして開けまくります。

失敗

フライスの回転数が高すぎたようでリーマー穴にむしれが発生。

I cut slots to tighten the return cranks to crank pins.

クランクピンに締め付けるための切れ目を入れています。

Failure

Positions of cuts were not on the spots. Maybe the worked moved by the cutting pressure. I cut from #1. #1 seemed barely OK, but #2 and #3 were out of my tolerance. #4 was cut after notifying the displacement.

失敗

切り込みの位置がずれました。多分ワークが鋸に押されて動いてしまったんだと思います。1番から切ってたんですが1番はかろうじて使えそう。2,3番はダメですね。4番はずれに気がついて設定しなおしてから切りました。

 

They were cut out by an angle grinder.

アングルグラインダーで切り離し。

Confirming the hole spacing. It seemed OK.

穴位置を確認。OKだと思います。

I milled straight parts of return crank arm.

腕の直線部分を切削

Arrowed part was kept un-machined to keep holding location.

矢印の部分は保持に必要なため残しておきます。

Hole, counter-bore and tapping for tightening bolt was made. The textbook specified 10BA or M1.7 for the tightening bolt, but I changed it to M2 cap bolt to have stronger tightening force.

締め付けねじの穴あけ、座繰り、タップ立てを行います。教科書では10BA(M1.7)となってますがかなりの締め付け力が要求されるはずなのでM2に変更。締め付けボルトもキャップボルトにします。

Finished tightening bolt holes.

締め付けボルト穴完成。

Unnecessary parts were cut out and the crank ends were roughly milled to round.

保持用に残しておいた部分を切り離し先端をラフに丸めておきます。

Return cranks seemed like this to this stage.

ここまででこんな感じになりました。

I fixed the work to a fixture and thinned the back side of the arms. Round part was cut by R5 round nose end mill.

ヤトイに固定し、裏側の肉を削ります。Rの部分はR5の先丸エンドミルで切削。その後平らな部分を通常のエンドミルで削ります。

Then a small boss was turned out at the back.

さらに裏側には0.5mmのボスを削ります。

Return cranks seemed like this to this stage.

ここまででこんな感じです。

Ends were rounded by rounding jig.

先端丸め治具を使って綺麗に丸めます。

Finished return cranks. The process was bit complicated.

やっとリターンクランクが完成しました。けっこうめんどかった。


 

 
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