Coupled cranks had M2.6 tap at crank pin. So I made an alignment pin like this. Other procedures were the same as former driving cranks.

第一動輪のクランクピン穴はM2.6のタップが立ててあるので、このようhな位置決め用のピンを作りました。その他はすべて第二動輪と同様に削りました。

Cranks shaped like this up to this stage.

ここまでで、このようなものができました。

Cranks to be permanently fixed to the shafts according to the book. However I did not like it, because it would make painting and maintenance harder. So I decided to secure the cranks to the shafts by grub screws. I thought grub screws were strong enough to transfer the torque of this size of model.

The grub screw threads would be cut at the counter weight part of cranks. At first, I marked thread position.

本では、クランクは軸に接着固定なんですが、これは整備とか、塗装とかを考えるとどうしても避けたい。クランクはねじ止めとします。この程度の汽缶車で大したトルクも掛かるはずはなく、ねじ止めで充分だと思います。

固定ねじ穴はカウンターウエイトに開けることとし、穴位置を罫書きます。

I clamped the crank to the mill vice setting right angle by a pair of parallels.

パラレルを使って直角を出し、垂直にバイスに固定。

Positioning thread location.

穴位置を出し。

Mistake

I marked the thread location by a spotting drill. However the bottom of the spotting drill mark was flat and centring in next stage might be not so accurate. I should use centre drill instead.

The depth of the pilot hole of the thread was 12.5mm. I had no confidence to make such a deep hole with 2.6mm drill using mill. So I decided to use lathe to drill it.

失敗

スポッティングドリルで位置をマークします。これは失敗でした。スポッティングドリル開けた窪みの底は平らになるのでセンタードリルを使うべきだったと思います。このままM3タップの下穴をあけてもいいんですが、深さが12.5mmもあります。真っ直ぐ開ける自信がないので、旋盤で開けることにします。

Step 7

I clamped this to the four-jaw chuck of the lathe.

Mistake

I directly clamped the work to the chuck and got some scratch on the work. I would wrap the work with annealed beer can next time. .

 

これを旋盤の四つ爪チャックに咥えてマーク位置のセンターを出します。

失敗

そのまま部品をつかんでしまったので少し傷が付きました。つぎのからは焼きなましビール缶を巻きました。

M3 tap was made.

タップ下穴を開けM3タップを立てます。

Mistake

One of four cranks had an off-centre thread. It was caused by unparallel cut of the crank. I suspected the worked moved slightly while milling. Clamping should be secure and measurement must be done after cutting. Anyway I do not think it causes problems while quartering.

 

失敗

四個のうち一個だけねじ穴がずれてしまいました。原因はクランク部の平行が出ていなかったようです。どうもクランク部切削中、クランプがずれてしまったようです。固定はしっかり、切削後の測定は必ず実行しましょう。このクランクを先に固定して反対側で90°を出せばいいので大した問題はないでしょう。


 

 
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