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The frame painted and masking tapes removed.
塗装完了しマスキングテープを剥がし終わったフレーム。
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Painting of lower structure parts were finished. I reassembled the frame. At first I made quartering of cranks. It was quite easy with the jig.
下廻りの部品は塗り終わったので最組み立てを行った。まずは動輪を組み込み、クランクのコータリングを行う。コータリングジグがあるので簡単である。
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Motion plates were mounted.
モーションプレートを取り付ける。
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Cylinder blocks were remounted with care of valve timing.
弁の調製が狂わないように注意してシリンダーブロックを組み付け。
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All lower parts were reassembled and air tested. The movement of the engine was bit funny. The investigation revealed a big problem. Silver soldering of right expansion link was faulty! I used silver solder paste to solder the parts. I applied the paste between parts, but the paste shrinks its volume quite dramatically when heated making a gap between parts. Paste should be applied a lot outside of the joint.
足廻りの部品を全部組み付けエアテストを行った。なんか動きが変だ。調べてみると、とんでもない問題が発覚した。なんと、右イクスパンション・リンクのロー付けが外れかかってるではないか。最初ロー付けしたときによく付いていなかったようだ。接合面に練銀ローを塗ってしまったのが問題なんじゃないかと思う。練銀ローは溶けるとき体積が激しく収縮するので隙間が空いてしまったようだ。練銀ローは接合部分に盛り付けるようにしないとダメみたい。
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Fortunately the parts were still partially soldered. I build up the pates around the joint and resoldered. I think it worked well this time. Obviously Loctite was burnt out and shafts came out. Link and shafts were bonded by Loctite after pickling.
さいわい、一部で付いていたので、練銀ローを盛大に盛り上げて再ロー付けした。うまく付いたと思うが、当然ロックタイトで付けた軸は外れてしまった。酸洗後軸はロックタイトで再接着。
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I had been carful not to disturb the valve adjustment, but because of expansion link repair I had to re-adjust the valve. Valve chest cover was easily removed by twisting by pliers. After adjustment I installed the cover without re-sealing. Condition of liquid gasket seemed good and would not leak.
ということで、せっかく弁の調製が狂わないように気を使っていたが再調整せざるをえなくなった。弁室の蓋はプライヤーで横にこじれば簡単に開いた。調整後、蓋はそのまま組み付けた。シール材の状態は問題なかったので、そのままでも漏れることは無いだろう。
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Re-assembled lower structure. It passed the air-test.
組がった下廻り。エアテストはパスした。
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I changed the grab screw of the cross heads from M2 to M2.6 to have better grip.
クロスヘッドのピストンロッド止めネジはM2からM2.6に変更した。これでしっかり止まるだろう。
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