I felt the oil feeding rate from the condensation lubricator of Eric was too large. Quite a lot of oil was exhausted from the engine at the first starting up.

以前から見送り給油機の吐出し量が多すぎると思っていた。最初のスタートの時には派手に油が排出される。当然汽罐車も油だらけ。

The orifice of the lubricator was 0.8mm diameter and too large I thought. I adjusted the feeding rate by inserting 0.6mm wire to the orifice. I bent the wire like this with one leg long enough to reach to the bottom of the lubricator. This arrangement prevents it from dropping into the lubricator body.

見送り給油機のオリフィスが0.8mmであるが大きすぎたようだ。0.6mmの線材を挿入して調整することにした。給油機の中に落ちると困るので片側を給油機の底まで伸ばしておく。

The cross section of the orifice is now as about the half of the original. I have no way to measure exact consumption of the oil, but feel it goes down to about the half.
The condensation lubricators work based on the ripple of steam pressure in the steam pipe passes through them. So the volume of the cavity over the orifice also affects the rate of feeding. Smaller volume means less feeding. I can make internal part of lubricator cap larger to reduce the feeding, but it would be harder than inserting a piece of wire.

これでオリフィスの面積は半分以下になったので吐出量もかなり減るはずだ。定量的な測定はできないが感じとしてはオイル消費量が半分ぐらいになった感じ。

見送り給油機の原理として、蒸気管内の蒸気圧の脈動により給油機内に蒸気が入るので、給油機内の上部空洞の大きさが吐出量に大きく影響する。これを小さくすれば吐出量が減るが蓋を作りなおさなければならないのでちょっと面倒だ。


 

 
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