香月線の86です。今から思うとこんな光景がわずか30数年前に日本にあったなんて信じられないですね。デフ無しの86なんて、まんま大正って感じですもんね。「レトロ鉄道写真館」の開館にふさわしいのでこれを最初にアップすることにしました。

This 8620 did not have smoke deflectors and seemed very retro. It seemed like a scene in Japan in 1920's. Now I can not believe we could see this scene only 40 years ago.

JNR 8620 Class



高校生が真面目に学校に通ってるって言うのに不良大学生は学校サボって汽缶車の写真撮りです。こんなことばかりやってて、よく卒業できたなー。

High school students commuted to school while lazy university student (the author) taking rail photos wagging school.


当時の機関士さんたちは笑顔が素敵でした。 Nice smiles of engineers.

たしか、香月線での86の運用は通勤通学用の朝の一本だけだったと思います。筑豊本線の中間駅から逆行で香月駅まで行って引き返してきます。

当然、香月までは回送同然なので乗客はほとんどいません。

This only one steam train on Katsuki Line was for commuters in the morning. The loco hauled the train backward to Katsuki since no turntable was provided at Katsuki station.

The train to Katsuki was virtually deadhead train and only few passengers like rail photographers like us were on board.

JNR 8620 Class

よい子はこういう危険な写真の撮り方をしてはいけません。

JNR 8620 Class


香月駅で機廻線で前に付け替えるわけですね。香月駅ってなんかレトロな雰囲気にあふれていて好きですね。

The loco was moved to other end of the train at Katsuki station. I liked retro atmosphere of Katsuki station.

JNR 8620 Class

JNR 8620 Class


 

 
inserted by FC2 system