日豊本線と言えばC57でしたね。竹林のC57。実はNゲージのレイアウトに竹林がほしいと思うのですが、こればかりは作りようがないですね。

Bamboo forest and C57. I really wanted to have bamboo forest in my N gauge layout, but it was almost impossible to duplicate it in small size.

JNR C57 Class



貴婦人とかいわれてますが、スポーク動輪大好きな私はC57はあまり好きではなかったりするのです。 なんてったて、C55なのです。

Many Japanese rail enthusiast like C57 over C55, but I prefer C55 very much. I felt box driving wheels of C57 were not beautiful comparing to spoke wheels of C55.

JNR C57 Class


これなんか、どこなんだろうな?かなり有名な撮影地のはずなんだが全く思いだせない。困ったもんだ。

JNR C57 Class

JNR C57 Class

この場所思い出せなかったんですがコメントをいただきました。日向沓掛〜 清武間だそうです。

JNR C57 Class

汽車を背景にした猫柳の写真です。Early in spring.

JNR C57 Class


ゴナナの重連て言うのも珍しいな〜。

This is rear double headed C57's. They were build for passenger trains, but used for freight trains on Nippou Main Line.

JNR C57 Class

どっかの駅のペット犬と思われ。前後の写真を見るとやたらに体をかいているので蚤だらけだったんだろうな。

Pet dog of a station.

JNR DOG Class

C57 Class was most popular light Pacific (4-6-2) in JNR. It was an improved version of C55 class and built from 1937 to 1947. The modern JNR steam loco practice was established by appearance of C57 and D51 Classes and featured by bar-type trucks, box driving wheels, higher boiler pressure of 15 or 16 Kg/cm2. The C57 classes were mainly used for passenger trains of second class main lines.


 

 
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