小樽築港機関区にはよくお世話になりました。当時は機関区の事務所に断りを入れておけば、機関区内をうろついて写真を撮っても文句を言われないという状態でした。そればかりか、汽缶車運用表を見せてもらい、どの罐がどの列車を引くのかまで調べさせていただいてました。

I often took photos in Otaru-chikukou engine depot. It was easy to get permission from the depot office by just saying hello. Further more I used to ask to see loco allocation table to know which loco would be on duty.

JNR 9600 Class

JNR 9600 Class

すごいつららだなー。What icicles!

JNR D51 Class

蒸気だらけにC57。左のはC62の2番です。A C57 class totallycovered by steam.

JNR C62 Class, C57 Class

待機中の「ていね」の補機。Helper loco for express "Teine" taking a rest in engine shed.

JNR C62 Class

補機の出庫。The helper departing from the shed.

JNRヘルメットをかぶった筆者です。ちゃんと許可を取った証拠であります。

Author with JNR helmet. This is the evidence author got permission from the depot.

 

 

 

 

JNR C62 Class


 

 
inserted by FC2 system