There must be an electrical conductivity between yellow stock rail and red tongue rail, and blue stock rail and green tongue rail, but all conductivity was broken probably because of corrosion.

赤のトングレールは黄色の基本レールと、緑のトングレールは青の基本レールと、電気的に繋がっていなければなりませんが、接続部分の腐食等により導通がまったく無くなっていました。

So I decided to keep conductivity by soldering electric wires between them. At first clean up the locations of soldering by rotary tool.

電線を半田付けして、導通を確保することにしました。まず、半田付けするところをモーターツールのワイヤーブラシで磨きます。

I soldered wires.

そして電線を半田付け

I installed repaired platform and structure bases. Adjust the position by sand underlay.

補修を完了したホームとストラクチャーベースを据え付けました。砂を敷いて高さと傾きを調整します。

Temporerily located structures.

とりあえずストラクチャーを置いてみます。

Shishi-ga-tani station house with new tiled roof. It seems much better now.

瓦屋根化した鹿ケ谷駅舎です。前よりえらく重厚になりました。

Most of ballast sunk in the ground and to be added. I used blue metal dust as ballast.

バラストもだいぶ減ってしまったので補給します。使用しているのはブルーメタルダストと呼ばれている砕石の一番細かいやつです。1トンほどストックがあるので大量に撒きます。

The level of the track was adjusted by poking a screw driver lower side of the ballast.

ドライバーでバラストを突き固めて水平を出します。本物の鉄道と同じですね。

Clean up inside of the tack by a brush.

最後に刷毛で線路内のバラストをならせば完了です。


 

 
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