All resin parts are finished.

必要なレジン部品がそろいました。

I made a jig to drill holes for brake shoes on the bolster.

ボルスターにブレーキシューの取り付け穴を開けるためのジグを作りました。

 

I made a pin on the brake shoe as a part of resin casting. However it is too week and broken away easily. So made pins from 1mm copper wire.

ブレーキシューにつけたレジンの出っ張りは全く役に立たずすぐ破損、1mmの銅線に変更。


Axle boxes are attached and drilled (3.2mm) to accept the axles.

軸箱を接着して、3.2mmのドリルで軸穴を深くしておきます。

I also modified axle holes by a rotary tool to make installation of wheels easier. One end of an axle will be inserted to the frame at the bottom and other end are placed to other frame through a recess.

さらにロータリーツールで軸穴を加工。車軸を入れやすいようにしておきます。下に示したほうの台枠に先に車軸をいれ、上の台枠の溝を通してはめ込みます。

Assemble all parts including wheels and put them on a truck to set the hight of the coupler adaptor. For this job I made a jig. The distance between rail top and the bottom of the coupler adapter is 20.7mm. When all parts are finely adjusted, I applied low viscosity CA to fix them together.

全体の組み立ては、実際に車輪を入れ、レールの上にのせて、ジグでカプラー取り付け部の高さを決めます。レール面から取り付け部下面まで20.7mm。位置が決まったら低粘度瞬接を流して固定します。


 

 
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