I guessed the weight of the carriages would be 800g. That meant one spring would bear 100g. In real trucks the spring should sag on normal loading. However I made the springs would not sag on normal load, because of material restriction (0.5mm piano wire). I think if the springs absorb impacts and give some flexibility to the trucks it would be OK. I used spring design calculator found in the web (unfortunately Japanese only) to obtain the design figures for 60g/mm spring constant.
These are prototype springs I tried.

車両重量は800g位になると思われる。これを8本のスプリングで支えると1本あたり100gを支える事になる。本当は静止状態でスプリングは少し撓んでいなければならないのだが、入手可能な材料(0.5mmピアノ線)の関係で弱いスプリングが作れないので、模型の場合は衝撃と線路の撓みを吸収出来ればいいと考え、静止状態でも撓まないこととした。こちらのサイトでいろいろ計算して60gで1mm撓む物を作ることにした。外径6mm自由長12mmとし、これを10mmの隙間に押し込む。これは試作したスプリング。

To measure the spring constant I made this jig.

ばね特性の測定だがこのようなジグを作り。

The spring under measurement is inserted on the jig and pushed against a kitchen scale. The length of the jig was 9mm and free length of the spring was 12mm. It gave 60g/mm as calculated.

スプリングをジグにはめて秤に押し付ける。ジグの先が秤に触れたときの力を読む。この場合、スプリング自由長12mm、ジグの長さ9mmなのでばね定数60g/mm。計算通りになった。

The way of making spring is the same as making of safety valve spring. I used 4.00mm mandrel. The saddle feeding gear should be disengaged. Turn the lathe spindle two turns not making gaps on the coil.

作り方は安全弁スプリングの作り方と同じ。マンドレルは4.00mmを使用。刃物台自動送りのギアは外しておく。まずは隙間を開けないで2回ほど巻く。

After this the half nut of the saddle should be engaged. However it may not engage straight away. Searching of the engaging location is necessary by turning the feed gears by hand. Also backlash of the gear train should be removed at this stage.

次に刃物台送りのハーフナットをかませるんだがすんなり噛むとは限らないので送り駆動ギアをまわして噛むところを探す。さらに送りギアのバックラッシュを取っておく。

Engage the feeding gear.

ここで駆動ギアを結合する。

Turn the spindle 8 times with 1.25mm pitch and disengage the half nut.

1.25mmピッチで8回巻き、ハーフナットを外す。

Turn further two turns without gap.

さらに2回密着して巻く。

The spring would be finished after cleaning both ends.

両端をグラインダーで削れば出来上がり。

The springs were checked with truck masters. .

台車にはめてみるとこんな感じ。


 

 
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