Finished resin parts. Required resin amount was:

  • Frame: 6g
  • Bolster: 13g

出来上がったレジン複製。ちなみに必要なレジンの量は:

  • 台枠:6g
  • ボルスタ:13g

Burrs were removed.

これのバリを取る。

Duplicated resin frames were thicker than the master as the thickness of burrs. Arrowed parts to be filed down to make nice mating and movement.

台枠部品は原型よりバリの分、厚くなるので矢印の部分を削ってスムーズに勘合するように調整する。

Bearings were turned from 5mm brass rod. I made 3.1mm holes at first since the wheel shaft was 3mm, but it was too small not allowing smooth rotation of the wheels. The accuracy of resin mould is not so great and you need more tolerances.

軸受は5mmの真鍮丸棒から作った。車軸径が3mmなので初め3.1mmの穴としたがレジン複製は精度が良くないのでスムーズに回らずあとで3.2mmに拡げた。

Bearing were pushed into the frame.

これを台枠に万力で押し込んだ。緩いときは嫌気性接着剤で固定。

Frames with bearings inserted.

軸受の入った台枠。

Dummy bearings and bolts were added.

ダミー軸受とボルトのデテールをつける。これで台枠は完成。

A truck was assembled with wheels and springs. It seemed OK, but I wanted bit more details.

車輪を入れて組み立ててみる。なかなかいいではないか。でもちょっと隙間がありすぎる。

So I made brake shoes from old brake shoe resin duplication.

ブレーキシューをつけることにした。以前作った物を適当に加工して原型を作り複製。

The truck was finished. Only painting is left.

ブレーキシューを付けて一応完成。後は塗装を残すのみ。


 

 
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