The master turned out.

旋削完了した車輪。

There were some imperfections on the master. I filled them with Tamiya Light-curing putty. I prefer CA putty used before to this light-curing one, but CA putty is not easily available any more. I think CA putty is much better because it allows adjustment of its stiffness.

いろいろ粗も目立つのでパテで補正。本当は瞬間パテを使いたかったんだが、固まって使い物にならなくなってたのでタミヤ光硬化パテを使用。これ、固まるのが早くていいんだが、瞬間パテみたいにパテの硬さを調整できないのであまり好きではない。

This seems much better than LGB wheels.

LGBの車輪と比べてみると、このほうがはるかに良いな。

I sprayed the master with Tamiya paint to make imperfections clear.

粗が見やすくなるように艶消し塗料をスプレー。

The master was corrected and a boss installed.

さらに修正し、ボスを取り付けて、マスター完成。

Silicone moulds were made.

シリコン型を作って。

Wheels were mass-produced with black-coloured resin. I worried increased thickness on casting, but the increase of the flange thickness was negligible. Amount of resin per wheel was 5g.

黒く着色したレジンで量産。フランジがマスターより厚くなることを心配したがほとんどはかわりはなかった。必要なレジンは5gであった。

I made a jig to set the back gauge of the wheels from 5X5mm styrene rod. I used 3mm silver steel rods for the axle. Actually mild steel is good enough for this purpose, but metric sized one was not easily got in Australia.

バックゲージを合わせるためのジグを5X5mmのスチロール棒で作った。車軸は3mmのドリルロッド。磨き軟鋼棒でいいんだがメトリックのものが入手困難なのでドリルロッドとした。ドリルロッドのほうが錆びないし。

I applied anaerobic adhesive to the holes of the wheels and assembled them.

車輪の穴に嫌気性接着剤を塗って組み立て。

Finished wheels are good enough for both eccentricity and wobbling.

出来上がった車輪。エキセン、フレもとんどは出ていません。


 

 
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