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I added flanges to front bulkhead of the bonnet frame using 0.3X2mm brass strips.
前部のバルクヘッドには2X0.3mmの真鍮帯板で縁を付けておきます。 |
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I cut out all materials for the bonnet covers from 0.3mm brass sheet. I used very fine #6/0 copping saw blade. My skill of cutting with copping saw had been improved and I could cut it very close to the marking.
ボンネットカバーは0.3mmの真鍮板から作ります。#6/0の極細目の糸鋸を使用しました。引っかからず快適です。罫書きギリギリに切れるようになりました。修行のかいがあってだいぶ技量が復活してきたみたいです。 |
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I scratched bending part by plastic scriber.
曲げる部分にはプラカッターで切り込みを入れてあります。 |
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I made a gauge to bet the cover in correct angle.
曲げる時はスチロールで作ったゲージに合わせて曲げます。 |
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All cover parts were cut out. The covers to be Z shaped. I had no confidence to make two bends to fit to the frame. So I decided to make only one bend and soldered rest of the parts.
カバーの全材料切り出しと曲げ完了。カバーはZ型になるんですが、二か所の曲げを正確に行い。フレームに合わせるなんてのは私の能力を超えています。一か所だけ曲げて残りは別の板をはんだ付けすることにしました。 |
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The covers have fixed and opening parts. So two plates were soldered together. Arrowed part is 1mm square brass for reinforcement.
カバーには固定部分と、開く部分があるので、二枚をついであります。矢印のは上縁の補強の1mm真鍮角線。 |
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Upper covers were soldered to the frame.
できた上部カバーを半田付け。 |
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The lower covers were soldered separately and finished with files.
下の部分は別に半田付けして、やすりで滑らかに削ります。 |
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The metal sheet work of the bonnet were completed. The bonnet roof was carved from MDF. MDF should be carved from both sides to prevent warpage.
これでボンネットの板金はほぼ完了です。ボンネットの屋根部はMDFで作りました。このとき、MDFの片面だけを削るとそることが多いので、両方から削っています。 |
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To fix the bonnet to the truck I implanted two M3 stud bolts to resin side frame at their rear side.
台車とボンネットの固定は後部はレジンの側枠にM3のスタッドボルトを埋め込みナット止めとしました。レジンのねじ山はすぐにバカになってしまうので、スタッド植え込みのほうが長持ちします。 |
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The front part was fixed by a long M3 screw from the bottom side through the end block to M3 tap on the bonnet frame. A spacer made from four 5mm styrene square rods was provided between end block and bonnet frame.
前部は端梁の裏側から、ボンネットのM3タップに長ねじで固定。間に5X5のスチロール角材4本を束ねた10X10のブロックを介しています。 |