I added flanges to front bulkhead of the bonnet frame using 0.3X2mm brass strips.

前部のバルクヘッドには2X0.3mmの真鍮帯板で縁を付けておきます。

I cut out all materials for the bonnet covers from 0.3mm brass sheet. I used very fine #6/0 copping saw blade. My skill of cutting with copping saw had been improved and I could cut it very close to the marking.

ボンネットカバーは0.3mmの真鍮板から作ります。#6/0の極細目の糸鋸を使用しました。引っかからず快適です。罫書きギリギリに切れるようになりました。修行のかいがあってだいぶ技量が復活してきたみたいです。

I scratched bending part by plastic scriber.

曲げる部分にはプラカッターで切り込みを入れてあります。

I made a gauge to bet the cover in correct angle.

曲げる時はスチロールで作ったゲージに合わせて曲げます。

All cover parts were cut out. The covers to be Z shaped. I had no confidence to make two bends to fit to the frame. So I decided to make only one bend and soldered rest of the parts.

カバーの全材料切り出しと曲げ完了。カバーはZ型になるんですが、二か所の曲げを正確に行い。フレームに合わせるなんてのは私の能力を超えています。一か所だけ曲げて残りは別の板をはんだ付けすることにしました。

The covers have fixed and opening parts. So two plates were soldered together. Arrowed part is 1mm square brass for reinforcement.

カバーには固定部分と、開く部分があるので、二枚をついであります。矢印のは上縁の補強の1mm真鍮角線。

Upper covers were soldered to the frame.

できた上部カバーを半田付け。

The lower covers were soldered separately and finished with files.

下の部分は別に半田付けして、やすりで滑らかに削ります。

The metal sheet work of the bonnet were completed. The bonnet roof was carved from MDF. MDF should be carved from both sides to prevent warpage.

これでボンネットの板金はほぼ完了です。ボンネットの屋根部はMDFで作りました。このとき、MDFの片面だけを削るとそることが多いので、両方から削っています。

To fix the bonnet to the truck I implanted two M3 stud bolts to resin side frame at their rear side.

台車とボンネットの固定は後部はレジンの側枠にM3のスタッドボルトを埋め込みナット止めとしました。レジンのねじ山はすぐにバカになってしまうので、スタッド植え込みのほうが長持ちします。

The front part was fixed by a long M3 screw from the bottom side through the end block to M3 tap on the bonnet frame. A spacer made from four 5mm styrene square rods was provided between end block and bonnet frame.

前部は端梁の裏側から、ボンネットのM3タップに長ねじで固定。間に5X5のスチロール角材4本を束ねた10X10のブロックを介しています。


 

 
inserted by FC2 system