Next step is making of dummy engine. I searched around the net and found some pictures of the diesel engines. I am not familiar with diesel engines. So design below may include lot of mistakes.

エンジンを作ることにします。いろいろネットで探した写真からそれらしく設計しました。ガソリンエンジンは以前オートバイとか車のエンジンをいじくりまわしていたのでだいたいどうなってるか想像がつくんですがディーゼルは全く知識がありません。たぶんかなりいい加減です。

I made base engine block with resin poured in a styrene mould.

エンジンブロックは嵩があるのでスチロールで型を作ってレジンを流し込みます。

This is the block cast from resin.

こんなレジンのブロックができるわけです。

Some styrene parts added.

これを整形し、スチロールの部品を追加。これでエンジンの基本ブロックは完成。


Master of injection ports were made from 0.5mm styrene sheet and heat stretched plastic runner.

燃料のインジェクションポートを作ります。まず、0.5mm のスチロールからこのようなものを作り、伸ばしランナーを接着。

Masters of injection ports and access hole covers were finished.

これを整形すれば右のようになります。左のはシリンダーブロックの点検孔の蓋です。これをレジンで複製します。

Duplicated injection ports were fixed to the holes on the engine block.

インジェクションポートは本体に穴をあけて取り付け。

Six injection ports completed.

インジェクションポート6個取り付け完了。

Access hole covers installed.

レジンで増やしたシリンダーブロックの点検孔を3個付けます。

I turned glow plugs from 1mm brass wire. One end of the plugs was turned down to 0.5mm to fit in the hole on the busbar. Glow plug busbars were made from 0.1X1mm nickel silver strip. Of course busbars should be installed at arrowed locations, but they were not visible behind the inlet manifold and omitted.

グロープラグは1mmの真鍮線の先を0.5mmに削り、エンジンブロックに植え込み、0.1X1mmの洋白板で作ったブスバーを半田付けします。矢印のところにもブスバーがありますが、インテークマニホールドで隠れてみえないので省略。

Intake manifold were made from 3mm styrene rods. Master of the flanges was made from 0.25mm styrene and heat stretched hex styrene rod.

インテークマンニホールドは3mmのスチロール棒で作り、フランジは0.25mmスチロールと伸ばし六角スチロール棒のボルトヘッドを付けて、レジンで複製します。

Intake manifold was installed.

インテークマニホールドをつけたところです。


 

 
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