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I used a Neodymium magnet to hold the cab roof as usual.
運転室の屋根は磁石固定とします。屋根にはネオジュームマグネットを固定。 |
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I installed a beam across the cab attached with a piece of steel plate to accept the magnet on the roof. To make further detailing in the cab easier, I made the beam removable with M2 screws.
運転室側には1.5mmスチロールの梁を渡しますが、後で室内の工作がしやすいようにこの梁は取り外し式としました。運転室側に3X3mmのスチロール角棒を固定し、M2のビスでねじ止めとします。磁石に当たるところには鉄板を接着。
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Dummy couplers were mounted. I made 2mm holes on the end beams.
ダミーカプラーの取り付けです。端梁に2mmの穴をあけ。 |
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The dummy couplers were attached to the end beams via 2mm brass wire.
2mmの真鍮線を介して取り付けます。 |
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Working couplers installed were automatic couplers.
実際のカプラーは自動解放カプラーとしました。あらかじめ作っておいた溝に組み込みます。 |
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The loco seems like this with working couplers. The LGB coupler on front did not seem great. It might destroy the atmosphere of the model. So I decided to remove the LGB type coupler from front beam. Then I had to make a plug to fill the gap on the beam.
カプラーを付けるとこんな感じになるわけだけど。うーむ、LGBタイプのカプラーはどう見ても不細工だなー。全体の雰囲気がぶち壊しになりかねない。前だけは、取り付けないことに決定。穴埋めのプラグが要りますね。 |
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To make an exactly sized plug I attached scrap styrene to the opening with double-sided tapes and filled the gap with oil clay.
そこで、完全にフィットするプラグを作るため、カプラーの切り込みにスチロール板のスクラップを両面テープではりつけ、隙間に粘土を詰め込んで型をつくります。 |
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I filled the created recess with resin.
できた窪みにレジンを流し込みます。 |
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When the resin cured I removed mould and shaved excess by a knife. Damn,
I over-cut it.
レジンが固まったらまだ柔らかいうちにナイフで削っておきます。少し削り過ぎたところがありますね。 |
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I filled over-cut with CA putty. It is easily removed by sliding backward to allow installation of working coupler in future.
削り過ぎたところを瞬間パテで修正し、プラグの完成です。後ろに押せばはずせるので、必要があればカプラーを取り付けることもできます。 |
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It seems much nicer without LGB coupler.
この方がずっといいな。 |