The side beams have some bulges above the axle boxes to accommodate axle springs. I made them from 1.5mm styrene. I applied felt marker on the top of the strip and filed down the material evenly to an arch using the marking as reference. I

側台枠の軸箱の上にはスプリングを収めるためのふくらみがあります。これは、1.5mmのスチロール帯を円弧状に削って作りました。このとき、削る面にフェルトペンを塗ってこれが真ん中に残るように削って行きます。

Installed axle spring bulge.

スプリングのふくらみはこんな感じになるわけです。

This type of DL has a centre drive shaft to transfer the power to front an rear axles by chains and huge nuts fixing centre shaft gearbox are visible on the side beams. I made them as below.

この類のDLの台枠の真ん中にはセンターシャフトがあり、前後軸にここからチェーンで動力が伝達されます。このセンターシャフトのギアボックスを固定していると思われる巨大なナットがこの類のどのDLにも見られます。これは下記のようにして、作りました。

I used two commercial 3.5mm sized hex nut parts bonded together to have thicker nut size. Then 4mm diameter washer from 0.5mm styrene and bolt head turned from 2mm styrene rod added. This master was increased to tow by resin casting.

市販のナットのプラパーツの3.5mmの物を2個接着し、厚さを増し、ポンチで打ち出した4mmX0.5tのワッシャー、2mmの棒から削りだしたボルトと組み合わせマスターとします。これをレジン複製で2個に増殖させて取り付けました。

 

Axle box was cut out from two laminated 1.5m styrene sheets. The raised parts are added by 0.5mm styrene. The horn blocks have long holes to allow adjustment of the chain length. 1.2mm diameter holes were made to express this.

軸箱周りは1.5mmのスチロール二枚貼り合わせから切り出し、軸箱にあたる部分を0.5mmのスチロールで高くしておきます。この軸箱モリはチェーンの張りを調整するため長穴の取り付け穴になっています。長穴を表現するため1.2mmの穴を開けます。

It is almost impossible to have good flow to moulding silicone through these 1.2mm holes. So I enlarged back part of the 1.2mm holes to 2mm.

この1.2mmの穴だけでは、型取りのシリコンが流れ込まないので、裏から途中まで2mmに拡大。

 

Horn block adjustment screws and fixing nuts were made from 2mm styrene hex rod. The fixing nuts were combined with 0.5t washer. Fixing nuts were bred to four by resin.

軸箱モリ調整ネジと軸箱モリ固定ナットを2mmのスチロール六角材から切り出し、固定ナットは3mmX0.5tのワッシャーと組み合わせます。固定ナットはレジンで4個に増殖させます。

All parts were assembled to form axle box master. The axle box itself was same part as used in “Gasoline Car”.

全てを組み合わせて、軸箱の完成。これを更にレジンで4個に増やします。軸受けはガソリンカーで作ったものを流用。


 

 
inserted by FC2 system