I found a big problem when I tested assembled frame on a track. The power was short-circuited! I thought the wheels of the power truck used were insulated by bushes between the axle and wheel. But, they are not. They are insulated at the centre plastic worm-gear. The wheels and axles are not insulated and I made the frame from metals. Of course short-circuited. I was quite stupid.

There would be two ways to fix it. One is cut outside of the axles and use the frame as complete dummy and support the weight of frame on the top of the power truck by some brackets. Other one is just insulate the end blocks and side beams.

ここで大問題発覚。レールに載せてテストするとショートしているではないか?実は勝手にパワートラックの車軸はStainzの様に車輪とは輪芯のブッシュで絶縁されていると思い込んでいたのだが、絶縁は真ん中のウォームで行われており、車輪と軸とは絶縁されてません。ところが台枠は全て金属で作ったので、当然ショートしてしまいます。私はアホですね。良く見りゃわかるのに。

手は二つ有ります。一つは車軸の先端を切って、台枠を完全なダミーとし梁を渡して台枠の重量をパワートラックの上部で受けるようにする。もう一つは、側台枠と端梁を絶縁する。

I did not want too much design change. So I decided to take second method. I fixed 1.5mm styrene insulators to assembly brackets. And applied a thin transparent plastic tape at arrowed location.

大幅な設計変更も面倒なので、第二案で行く事にします。端梁と側梁を固定するブラケットには1.5mmのスチロールを貼り付けて、側梁の矢印の部分には薄い透明テープを貼りました。

Bracket fixing M2.6 tapping screws were insulated with heat shrinkable tube and washers from 0.5mm polycarbonate.

固定のM2.6のタッピングビスには熱収縮チューブをかぶせ、0.5mmポリカーボ板から作った絶縁ワッシャを介して締め付けます。

I checked the insulation step by step by a tester. After all the insulation got OK, and running test passed.

一つネジを締めるたびにテスターで絶縁を確認し組み立てました。なんとか絶縁はOK。テスト走行もOKでした。

Dummy axle springs were made from 1mm enamel wire. .

軸箱のダミースプリングは1mmのエナメル線から作ります。

Fixed dummy springs.

ダミースプリング取り付け完了。

I mass-produced horn stays by resin.

軸箱控はレジンで量産し。

By adding horn stays the truck frame was completed.

これを付ければ一応下回り完成です。


 

 
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