The pin link couplers I made before. Actually they would work, but I decided use them as dummy. I made coupler-mounting plates with rivets pressed. The couplers are fixed to the coupler-mounting plates by M2 screws. This will make colouring easier in later stage.

以前作っておいた朝顔カプラーです。まあこれはダミーなんですが。取け板を作ってリベットを打っておきます。塗装のことを考えて、カプラーの取り付けはM2のビス止めとします。

The coupler assembly installed. I added some reinforcement to the back of the mounting plates.

取り付け板をデッキに接着。これの後ろに何もないとばかみたいなので、補強板を追加しています。

I will install actual coupler, LGB standard coupler, at the rear. I made the coupler-mounting pedestal with 5x5mm styrene square rods and 1.5mm styrene sheets. The pedestal is installed to the driving wheel swivel plate.

後ろにはLGBのカプラーを取り付けます。駆動軸の回転板の延長部に5x5mmのスチロール角材と1.5mmのスチロール板で作った、カプラー取り付け台を接着。

LGB coupler installed.

LGBのカプラーをつければ完成です。

Coupled with other rolling stock.

他の車両との連結状態。

I thought double-sided tapes are enough to fix underframe equipment. However it is found the gravity of the earth is strong enough to move them in long time. So I fixed them with screws.

始め床下機器は両面テープだけでつけようと思っていましたが重力に負けて垂れてきてしまうのでねじ併用に変更。皿ねじで軽く固定します。


 

 
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