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I found a live steam engine in my junk box. I bought it years ago in Japan and forgot it. I thought it could be converted to G gauge loco.
This engine is bit too high to run in my layout and needs some modifications.
ずっと前に東急ハンズで買った首振りエンジンのライブスティームです。ジャンク箱の中に入れておくだけではもったいない。Gのレールを走れるように改造できるんじゃないかな?
このまま鉄道用車輪をつけると高さが当鉄道の車両限界を超えているので
改造が必要です。 |
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I inverted the original frame and added sub-frames for railway wheels. One of wheels is provided with a pulley for power transmission.
オリジナルのフレームをひっくり返し鉄道車輪用のサブフレームをつけました。片方の車輪には動力伝達用のプーリーを設置。 |
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Assembled with original drive shaft.
オリジナルのドライブシャフトをつけ、ベルト駆動に。 |
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Completed loco. It was an easy job. I took only one night after dinner.
一晩で完成\(^o^)/。
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Steam up! The steam is kept in the boiler by the clip until its pressure rises up.
火入れ。クリップで蒸気パイプを挟んで、蒸気圧があがるのを待ちます。 |
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It runs well on straight, but in the curves its power is not enough to overcome increased friction. The wheel base is too long for 600mm radius curves in my layout.
I will reduce the wheel base to get smooth run.
怪走!!!
でもストレートしか走らない。カーブだと抵抗が多すぎて止まっちゃう(^^;;。この長大なホイールベースが問題だ。
ホールベースをつめる改造をする予定。
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Shortened wheelbase version. This time it does not stall in curves.
ホイルベースを短くしました。カーブもOK。 |
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It successfully ran hole endless of the layout.
一応エンドレスを完走できました。 |