Steam train stopping at Glenbrook station. The loco used is 4-6-4 tank engine. She has similar specification with JNR C12 class. However the size of the body is much smaller than JNR locos.

Glenbrook駅に停車中の列車です。けん引するのは4-6-4のタンク機。諸元からみるとほぼC12に相当する汽缶車みたいです。動輪径はえらく小さいな。96並ですね。それとこれはどう見ても正しい3’6”ナローの罐ですね。日本のみたいに脚だけナローではなく車体がかなり小さいです。

Specification sheet of above loco.

上の罐の諸元表。

Train approaching to the station. There was a meeting of American Classic car club held in adjacent field.

Glenbrook駅到着シーンです。隣の空き地ではアメ車クラシックカークラブのミーティングが行われていました。

The loco changing her position for next run.

到着後、機廻し線を使って汽缶車を付け替えます。

Inside of a carriage. These changeable cross sheets are quite comfortable. Comparing to JNR carriages this is very narrow even the gauges are the same. JNR rolling stocks seem like standard gauge body on narrow gauge trucks.

客車の中はこんな感じ。かなりできのいい転換クロスです。2人掛けと1人掛け。もろナローの客車ですね。これを見ると日本の3’6”ゲージの車両がいかに異様なものかがよくわかります。

An engineer and fireman.

機関士さんと罐焚きさんです。

When the train leaves the station, canteen ladies wave their hands. People working on the railway ware cloths of steam era, and seem very nice.

列車が出発するとき、売店のおばさんが手を振ってくれます。このおばさんなんかえらくかわいいんだが。この鉄道で働いてる人は全員時代を合わせた服装をしています。これを見ると人間の服装ってのは時代を経るに従いダサくなってる気がします。


 

 
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