The train runs through typical rural New Zealand landscapes.

Glenbrook駅を出発すると、典型的なニュージーランドの田舎風景の中を走ります。今ニュージーランドは春真っ盛りです。

In about 15 minutes the train arrives to Waiuku, the end of the line. The loco need change her position.

15分ほどで、終点のWaiukuにつきました。汽缶車の付け替えです。なぜか左に竹林がありますね。

On return trip I had a ride of open carriage and enjoyed open air travel. But the ride of the carriage was quite rough. I had a look at the trucks afterwards and found they were arch-bar type. These trucks were designed for freight use not for passengers. So rough ride is understandable.

帰りは、こんな無蓋客車に乗ってみました。とても気持ちいいんですが。乗りごごちはひどいです。レールの継ぎ目でガンガン突き上げてきます。後で下をのぞいたら、案の定、ベッテンドルフまがいのアーチバー台車でした。長物車と改造したものだったんですね。

The train stopped at water tower to add water to the engine.

途中、給水塔以外何もないところで停車し、給水をしました。

After departure of trains you can have a ride to this. I was not enthusiastic enough to push bars under hot weather.

列車が行ってしまうと駅の構内でこんなものにも乗れます。暑かったので乗る気は失せましたが。


 

 
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