肥薩線大畑ループの大築堤ですね。この当時はちょうど伐採された後だったようで山に木がありません。このせいでちょっと日本離れした風景になっていたわけです。禿山に植林しているのが見えますよね。伐採前だったらこんな写真は撮れなかったはずです。

Okoba's great loop. This place was the most famous railway photo spot then. The trees around the loop were logged and next forestation was on the way. So the loop was clearly seen. Before logging it would be hard to take photos from distance.

JNR D51 Class


朝一番の混合列車です。いつも夜行で来てこの列車で大畑入りしてました。

First train in the morning. We used to take this train to get to Okoba.

JNR D51 Class


大畑の駅員さんです。大畑では駅舎と信号所の間が離れていて、自転車で移動していました。実はこの駅員さんが非番の日によばれて、一緒に馬刺しで芋酎をカっ喰らうなんてことをしていたのです。

A station staff of Okoba. Station house and signal house in Okoba were bit apart and they used bicycles to move around.

恒例のおばさんであります。Old ladies wearing kimono.

JNR D51 Class


200mmでの流しなんかも大好きだったのです。こうやってみるとやたらに200mmの使用が多いなー。そうなんです。私は望遠で汽缶車を縮めて撮るのが大好きだったのです。135mmは中途半端だと思っていたので持っていませんでした。

Follow shot using 200mm lens. I really liked 200mm. 135mm was not enough for me and I did not have it.

JNR D51 Class

ループの大築堤ですね。これみたいに太陽を入れちゃうなんてのも好きだったのです。

Great bank of Okoba loop. I like to put sun in the frame.

JNR D51 Class


 

 
inserted by FC2 system