汽笛である。これはぜひ付けたい。運転会で他のメンバーに注意をうながすために非常に有用である。ERICのは小さすぎ音が高すぎたので極力大型化する。取り付け方法はERICと同様にする。

It is the whistle. Actually a whistle is very handy in steam up to warn other members of the loco approach. One of the ERIC is too small with too high pitch of sound. This time I would try to make it as large as possible. The mounting method would be the same as ERIC.

The material of whistle body is this thin wall brass tube recovered from an old tripod. The diameter is about 14mm.

材料はジャンク箱の中にあった最大の薄肉真鍮管。実はこれは壊れた三脚からとってもの。約14mm径である。

汽笛弁はERICとほぼ同じものとする。ERICでは縦につけたが今回は横にする。

The whistle valve would be almost same as ERIC, but mounted horizontally.

The mounting direction of the valve changed from the ERIC and having a different lever.

弁の取付方向がかわったのでレバーは違った格好になる。

この弁は上記分配器の前方につける。サーボは運転室内右側。出側蒸気管は上方から出て右床下の汽笛に接続される。

The whistle valve will be mounted on front-side of the manifold. The piping to the whistle will be connected to the top side of the valve. The whistle itself will be mounted under-side of the footplate.


 

 
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